TARQ Information Technology

“Leadpro helpt om op een constante basis leads binnen te krijgen en op te volgen.”

- Peter Verboven, Directeur bij TARQ

Organisatie

Vanuit datacenters in Zoetermeer en Amsterdam biedt TARQ managed desktop, backup en uitwijk diensten aan. Voor een vast bedrag per maand beschikt u over de Werkende Werkplek®, de desktop outsourcing van TARQ. Met het TARQ Backup en Uitwijk platform is uw bedrijfsdata buitenshuis veiliggesteld en uw bedrijfscontinuïteit gegarandeerd. TARQ is al sinds 2005 IT Cloud leverancier, veel organisaties hebben hun IT ondergebracht in hun datacenter..

Onze oplossing

TARQ Information Technology heeft zijn leadgeneratie-, eventcommunicatie- en klanttevredenheidscampagnes geautomatiseerd met het platform van software- en consultancybedrijf Leadpro. Met de oplossing genereert TARQ op regelmatige basis nieuwe leads en kwalificeert de leads voor de sales afdeling, zonder dat daar personeel bij betrokken is door middel van whitepapers die worden verspreid via verschillende kanalen.

“Voor het genereren van leads en het communiceren met klanten op constante en geautomatiseerde schaal, was voorheen geen systeem beschikbaar”, zegt directeur Peter Verboven. “Door een behoefte aan groei, maar ook onderscheidend willen zijn op klantbeleving was er behoefte aan een nieuw marketingsysteem dat gestructureerd en persoonlijk communiceren op een schaalbare manier mogelijk maakt.” Volgens Verboven was dit de aanleiding voor de zoektocht naar een geschikt softwareprogramma en partner.

Als groeiend bedrijf vindt TARQ het belangrijk dat dit grotendeels geautomatiseerd en schaalbaar gebeurt, zodat ze enerzijds de kennis en anderzijds ook de uitvoering zelf in huis kunnen hebben. Daarom zochten zij een partij die zowel de moderne technologie als nieuwe mtehoden voor leadgeneratie en klantbeleving kon inzetten, maar ook op juridisch vlak altijd op de juiste manier. Alle gegevens moeten worden beveiligd en volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden verwerkt. Daarom kwamen zij bij hun zoektocht uit bij Leadpro. Verboven licht de keuze voor Leadpro toe: “Leadpro biedt een volledig door ons in te richten systeem, het is gebruiksvriendelijk en flexibel en er kon een snelle implementatie worden gerealiseerd.”

Het softwarebedrijf uit Breda biedt een marketing automation systeem dat de gehele klantreis, vanaf leadgeneratie tot de klantbeleving voor nieuwe klanten ondersteunt, en dat allemaal in één systeem.

Totaaloverzicht

Het product van Leadpro moet TARQ in staat stellen om de gehele klantreis van A tot Z te ondersteunen via digitale kanalen. Het begint bij de leadgeneratie, die middels het delen van behulpzame content en kennis gebeurt. De klanten hebben soms een groot onderliggend risico en TARQ helpt ze alvast op weg, door een stappenplan aan te bieden van wat allemaal te regelen in geval van calamiteiten. Voor een IT manager is TARQ een geweldige bron van informatie. Er zijn uiteraard klanten die langer nodig hebben om te beslissen. Daarom is de klantreis onderverdeeld in fasen, om ieder met de juiste timing op het juiste moment te benaderen.

Nadat nieuwe potentiële klanten de eerste fase hebben doorlopen, worden ze uitgenodigd voor een live event. Het ondersteunen van events gebeurt door de inschrijving te verwerken, automatische een goede communicatie vooraf én achteraf voor deelnemers te verzorgen en uiteraard de no-shows een andere workflow in te sturen. Events worden soms onderverdeeld in tafels met een bepaald thema. De opvolging kan dan ook geheel gepersonaliseerd gebeuren, op basis van het onderwerp waar zij in geïnteresseerd waren. Het aantal deelnemers speelt daarbij geen rol, omdat het volledig geautomatiseerd wordt uitgevoerd. Met behulp van de software kan TARQ nu per lead of klant door middel van lead scoring zien, wie het meest actief is en klaar is voor een gesprek. Als het zover is, krijg de sales medewerker automatisch een notificatie met de juiste gegevens.

Tijd van medewerkers is kostbaar volgens Maarten Schrantée, Leadpro-projectleider, daarom moest de implementatie snel verlopen. Het systeem stond binnen een week, en daarna is er een training gegeven aan gebruikers. Stapsgewijs is Leadpro daarna verder ingezet voor andere fasen in de klantreis. “In twee weken tijd stond het systeem en stond de eerste campagne al”, aldus Schrantée.

Kennis succesfactor

Volgens beide partijen helpt het feit dat er kennis aanwezig was over hoe de gehele klantreis eruit zag. Het IT bedrijf had daarom al vooraf een duidelijk beeld en proces dat direct kon worden geïmplementeerd. Schrantée zegt hierover: “Dit maakte de vertaling van de klantreis naar de inrichting vrij snel duidelijk en de implementatie daarvan snel uit te voeren.”

Leadgeneratie én klantbeleving

Schrantée legt uit dat de software specifiek voor iedere organisatie kan worden ingericht. Bij TARQ begon dit met leadgeneratie en is dit uitgebouwd naar workflows om nieuwe gebruikers te ondersteunen tijdens implementatietrajecten. “De bedoeling is de gehele klantreis aanwezig te zijn met positieve touchpoints om de klantbeleving op het hoogste niveau te krijgen. Vanuit de eerste fase werden daarom al vrij snel de tweede en derde ingericht.”

Vervolgens ging de consultant aan de slag om samen met Angelique Vollering, de marketingcommunicatiemanager, de volledige oplossing in te richten, aldus Schrantée. “Samen hebben we de workflows rondom events bedacht en ingericht. Deze kunnen bij ieder event weer opnieuw worden ingezet. Tevens hebben we inschrijvingen gekoppeld aan de nieuwsbrief om te informeren over de andere producten en diensten van TARQ.”

Overtuigd? Of heb je nog meer harde bewijzen nodig? We komen graag bij je langs voor een demo en het bespreken van je uitdaging.

Vraag een demo aan